Ako zaniká právo na reklamáciu

Autor: Karol Herceg | 19.9.2014 o 13:21 | Karma článku: 4,74 | Prečítané:  388x

            Predstavte si, že si kúpite notebook za 600 EUR (18-tisíc korún) a k tomu si prikúpite špeciálnu predĺženú záruku za 20 EUR (600 korún). Po pol roku užívania Vám na LCD začne nabehávať fragment až nakoniec po dvoch dňoch máte cez celý LCD čierny pás cca 4 cm široký. 

             Nevadí, veď mám záruku. Notebook odnesiete do servisu, kde sa Vám oň v čase od Vianočných sviatkov po Nový rok expresne rýchlo postarajú a notebook má nový LCD. Neako tomu neprikladáte dôraz, že oprava trvala tak krátko, veď konečne dobrý servis, nie? Po 4 mesiacoch od opravy sa na tom istom mieste na LCD začne objavovať to čo pred opravou. Fragmenty sú tak časté, že neviete pracovať na notebooku. Nehovoriac o tom, že sa pridajú ďalšie dôvody na reklamáciu. Z klávesnice odpadáva farba, miestami nefunguje podsvietenie klávesnice, vypadávajú znaky, pánty LCD nedržia, otvára sa kryt LCD. Tak teda reklamácia. Veď notebook nemá ani rok a má aj predĺženú záruku.  V servise sú pri preberaní milý, usmievajú sa a všetko ide ako po masle. Po troch týždňoch však dôjde mail, kde žiadajú 450 EUR za opravu ak z opravou súhlasíme. Ak nie, tak 10 EUR za analýzu závady. V domnienke, že ide o omyl odpisuje, že predsa notebook je v záruke, tak aké poplatky? Pri osobnom stretnutí sa dozviem, že notebook bol mechanicky poškodený, vraj neakým pádom a neoprávneným vniknutím. Ako dôkaz mi ukážu lepidlom prilepený roh na LCD a prehnutú bočnú stranu krytu. Ok fajn, i keď mi nejde na um ako je možné, že dôjde k takémuto poškodeniu ak je notebook užívaný iba na stole. Teda LCD neopravia. Pri mojej snahe vysvetliť, že sa mi nepozdáva aby bol kryt notebooku takto poškodení, príde arogantne technik, vytrhne mi zariadenie z ruky a ako poloretardovanému mi ukáže kde je závada a bez mojej možnosti oponovať aj odíde. Pekný prístup, nie? Ale nekončíme. Čo teda tie pánty a kryt? Neuznáva sa, vraj v rámci toho „pádu“. Fajn a klávesnica? Veď to, že z klávesnice odpadáva farba a nefungujú znaky nemá nič spoločné s tým, že niekto úmyselne poškodil kryt notebooku. No žiaľ, je to súčasť celku a tým pádom sa neuznáva ani to. Čiže sa v podstate jedná o neoprávnenú reklamáciu. Ja sa pýtam sám seba, ako je možné, že sa udialo to čo sa udialo. Chcem sa hádať, no majú nepriestrelné dôkazy a ja nemám nič len svoje slovo, že kryt notebooku bol neporušený keď som tam notebook odnášal. Nemám žiaden dôkaz okrem svojho slova o tom, že na kryte nebola ani kvapka lepidla. Mrzutý sa pýtam čo teraz s tým a oni mi odpovedia, že oprava je možná v cene 447,60 EUR (ten istý notebook stojí momentálne 517 EUR nový). Opravu odmietam, veď je to nenormálne dať za opravu skoro ako za nový kus. Teda chcem odísť. No ešte ma zastavia, že treba zaplatiť 10 eur za analýzu. Akých 10 eur? Vraj ak je reklamácia neopodstatnená tak je tam správny poplatok 10 eur. No v tú chvíľu som vybuchol. Takže servis nemám prostriedky na to aby mi opravil notebook. Zámerne dôjde k poškodeniu a následnému zamietnutiu reklamácie zo strany servisu a ešte aj požadujú zaplatiť analýzu. S vyhrážkou medializácie a SOI sa mi podarilo vydupať notebook bez poplatku a odísť.

Teda pre budúcich podnikateľov: Predávajte tovar vo veľkom a prijímajte ho na reklamáciu. Máte na to 30 kalendárnych dní. A ak si náhodou nebudete vedieť rady s opravou, úmyselne poškoďte tovar ale na mieste kde je pravdepodobné, že sa tak udeje. Reklamáciu potom zamietnete a pokiaľ zákazník nemá fotografie zariadenia pred odovzdaním, tak ste krytý.  

V závere sa posnažím vysvetliť zopár vecí: V istom čase som pracoval pre firmu zaoberajúcou sa predajom výpočtovej techniky. Medzi naše produkty patrili aj značky, ktorých reklamácie malo na starosti servisné stredisko, kde som bol aj osobne pre svoj notebook. Za môjho pôsobenia v obchode boli 2 prípady (v priebehu dvoch rokov) kedy došlo k podobnému jednaniu. Maličká závada zamietnutá pre mechanické poškodenie. Ako vyštudovaný mechanik spotrebnej elektroniky mi nieje cudzie náradie a tak som sa doma na notebook pozrel. Lepidlo neakého silikónového typu naliate na rohu notebooku. Na pántoch doslova vylomené hniezda (cez ten pánt prechádza signálový kábel z LCD) 

Odkaz pre majiteľov produktov: UROBTE SI DOKUMENTÁCIU PRODUKTU KTORÝ DÁVATE NA REKLAMÁCIU

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.


Už ste čítali?